FNV

Veelgestelde vragen

Hieronder vind je de veelgestelde vragen rondom lopende verkiezingen en/of referenda.

1. Inloggen en account aanmaken

A. Ik heb geen internet/geen computer

B. Ik heb geen e-mailadres. Wat moet ik nu doen?

C. Waar kan ik mijn lidmaatschapsnummer van de FNV vinden?

D. Ik probeer in te loggen, maar de website laadt niet. Wat moet ik doen?

E. De combinatie van mijn lidmaatschapsnummer en geboortedatum geeft een foutmelding. Wat nu?

F. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik nu doen?

G. Mijn lidmaatschapsnummer en wachtwoord geven een foutmelding. Wat nu?

H. Met welke besturingssystemen en versie kan ik de website optimaal bekijken?

I. Hoe en tot wanneer kan ik mijn gegevens aanpassen?

J. Als ik op ‘afronden en opslaan’ klik, ga ik weer terug naar bovenin de pagina.

K. Ik probeer een account aan te maken maar krijg de melding ‘Er is reeds een account aangemaakt’. Wat nu?

2. Verkiezingsproces & -documenten

A. Voor welke verkiezing kan ik me kandidaatstellen?

B. Kan ik me voor meerdere verkiezingen kandidaatstellen?

C. Tot wanneer kan ik me kandidaatstellen?

D. Waar kan ik het functieprofiel en het verkiezingsreglement vinden?

E. Krijg je een vergoeding voor deze functie?

F. Wat is de zittingsperiode?

G. M.b.t. de verkiezing Ledenparlement: Wat staat me de komende tijd te wachten als ik me als kandidaat opgeef?

H. M.b.t. de (tussentijdse) verkiezing sectorraad: Wat staat me de komende tijd te wachten als ik me als kandidaat opgeef?

I. Kan ik mijn kandidatuur nog intrekken?

J. Waarom moet ik akkoord gaan met de gedragscode?

3. Mijn kandidaatstelling

A. De sector waarin ik ben ingedeeld klopt niet. Wat moet ik doen?

B. Waar worden mijn gegevens allemaal gepubliceerd?

C. Ik wil een profielfoto uploaden, maar dit lukt niet.

D. Ben ik verplicht een profielfoto te uploaden?

E. Ik heb geen Twitter- / Facebook- / LinkedIn- account. Kan ik me nu wel kandidaatstellen?

F. Wat moet ik invullen bij de velden Link1, Link2, etc.?

G. Ik krijg een foutmelding als ik een link wil invullen bij mijn kandidaatgegevens. Wat nu?

H. Ik krijg een foutmelding als ik een YouTube link wil invullen bij mijn kandidaatgegevens. Wat nu?

I. Mijn tekst past niet in het vakje. Wat moet ik doen?

J. Wanneer is mijn kandidaatstelling definitief?

K. Het lukt me niet om mijn kandidaatstelling in te dienen. Wat moet ik doen?

L. Kost het mij geld om mij verkiesbaar te stellen?

M. De reeds ingevulde NAW-gegevens kloppen (gedeeltelijk) niet. Wat moet ik doen?

4. Promotiemateriaal / Campagneperiode

A. Kan de werkorganisatie een mailing voor mij verzorgen gedurende de campagneperiode?

B. Waar wordt mijn quote allemaal voor gebruikt?

C. Wanneer ontvang ik mijn promotiematerialen?

D. Kan ik als mijn promotiemateriaal op is eventueel nog extra materialen bij bestellen?

E. Waar moet een goede profielfoto aan voldoen?

5. Privacy & beveiliging

A. Welke van de door mij ingevulde gegevens worden gepubliceerd en waar?

B. Wat gebeurt er met mijn gegevens wanneer ik niet wordt verkozen?

C. Hoe wordt fraude voorkomen?

6. Contact

A. Ik probeer in te loggen, maar de site blijft “hangen”

B. Ik krijg een melding dat ik niet in kan loggen

C. Mijn lidnummer en geboortedatum pakken niet. Wat nu?

D. Waarom moet ik ook mijn geboortedatum invoeren?

E. Wat gebeurt er met mijn gegevens wanneer ik niet verkozen ben?

F. Als ik niet beschikbaar ben in de campagneperiode, kan ik me dan wel kandidaat stellen?

G. Als ik niet beschikbaar ben op 10 maart 2021, de dag waarop het Ledenparlement geïnstalleerd wordt, kan ik me dan wel kandidaat stellen?

H. Ik heb verkeerde gegevens ingevuld.

I. Is mijn inzending ontvangen en ben ik nu geregistreerd als kandidaat?